Тренінгове заняття для педагогів з теми

«Формування життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх закладах»

 

 

 

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ ТЕЛЕФОНІВ ГАРЯЧИХ ЛІНІЙ

УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ, ЯКІ НАДАЮТЬ ДОПОМОГУ (БЕЗКОШТОВНО)

ПЕРЕГЛЯНУТИ

ПРОВЕДЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДНЯ ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ

ПЕРЕГЛЯНУТИ

 

10 вересня – всесвітній день профілактики суїциду

СУЇЦИД – не спосіб вирішення проблем і не спосіб виходу з критичної ситуації .

10 вересня щорічно відзначається Всесвітній день запобігання самогубствам. Він був заснований Всесвітньою організацією охорони здоров'я спільно з Міжнародною асоціацією по запобіганню самогубствам.

Самогубство в сучасному світі є однією з найбільш актуальних психологічних і соціальних проблем. Безліч чинників, з якими стикається людина у повсякденному житті, в певний момент можуть штовхнути її на злочин проти самої себе. За даними міжнародних організацій, половина всіх насильницьких смертей припадає на випадки суїциду. Щорічно на такий злочин вирішується близько мільйона людей в усьому світі.

Життя — це шанс. Скористайся ним.

Життя — це краса. Милуйся нею.

Життя — це мрія. Здійснюй її.

Життя — це виклик. Прийми його.

Життя — це обов'язок. Виконай його.

Життя — це гра. Стань гравцем.

Життя — це цінність. Цінуй його!

Життя — це скарб. Бережи його.

Життя — це любов. Насолоджуйся нею.

Життя — це таїна. Пізнай її.

Життя — це юдоль бід. Перебори усе.

Життя — це пісня. Доспівай її.

Життя — це боротьба. Почни її.

Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї.

Життя — удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове — не загуби його.

Це твоє життя. Борони його!

БУКЛЕТ

Тренінгове заняття «Цінність людського життя» 

Профілактика булінгу в школі!

БУКЛЕТ

переглянути

 

СТРАТЕГІЯ УСПІХУ АБО ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ

Вітаємо! Якщо ти відкрив цю сторінку та читаєш ці рядки - тобі не байдуже питання власної професійної долі і ти свідомо обмірковуєш майбутні шляхи професійної кар’єри.

Отже для того щоб прийняти правильне рішення, необхідно врахувати ряд факторів - власні побажання, психологічні особливості та пам’ятати про потреби ринку праці.

  Давай увесь процес вибору професії представимо у вигляді спрощеної схеми, де існують три невід’ємні частини:

 

Хочу:

Твої бажання, цікавість, прагнення

 

Можу:

Твої здібності, таланти, стан здоров'я

 

Треба:

стан ринку праці, соціально-економічні особливості регіону

Зона твого вибору професії

 

При різноманітності варіантів яким же чином знайти оптимальну середину між бажаннями, здібностями та зовнішніми факторами ринку праці!?

 

Зроби 7 кроків у виборі професії та отримай впевненість в своєму майбутньому

1 крок – Сформулюй список підходящих професій

Перерахуй професії, які тобі подобаються, цікавлять, за якими ти бажав б працювати

2 крок – зафіксуй перелік вимог до професії, що обирається:

  • професія та майбутній рід занять;
  • професія та життєві цінності;
  • професія та життєві цілі;
  • професія та реальне працевлаштування за фахом;
  • бажаний рівень професійної підготовки;
  • професія та твої схильності й здібності;
  • бажані зміст, характер й умови роботи.
  • Відповіді на запитання наведені нижче допоможуть тобі наблизитись до уявлення щодо «Роботи твоєї мрії » 
  1. Забудьте про свою освіту, вік, зовнішність і т.п. Ким би ти хотів бути?

2. Що саме ти цінуєш в цій роботі? Що в ній є цікавого? Які потреби вона задовольняє?

3. Які ти ще знаєте професії (види роботи), що задовольняють ті ж потреби?

4. Які з них приваблюють особисто тебе?

5. Які з них ти можеш набути, враховуючи твої навички та здібності, можливість отримання необхідної освіти?

3 крок – Визнач значимість кожної вимоги, наскільки всі перераховані вимоги значимі.

                

Може бути, є менш важливі вимоги, які, за великим підрахунком, можна й не враховувати.

Наприклад, ти умієш водити машину і добре знаєш англійський. Також у тебе хороша зовнішність, ти любиш спілкуватися з людьми і легко знаходиш з ними спільну мову. Ти схиляєшся до економічних наук, але не хочеш бути бухгалтером, і в той же час не бажаєш йти торгувати на ринок. Проаналізувавши це ти зможеш знайти професію саме для себе. Можливо професія мерчендайзера те, що тобі треба !?.

                4 крок – Оціни свою відповідність вимогам кожної з підходящих професій

                                                              Крім тих вимог, які є у тебе до професії, існують і вимоги самої професії.

                                                              Проаналізуй, чи розвинені у тебе професійні якості, чи відповідають твої    інтелектуальні здібності, психологічні особливості, стан здоров'я вимогам професії.

Так, наприклад, для успішної роботи аудитором необхідно проявляти акуратність, зосередженість, наполегливість, посидючість та вміння концентруватись. Особливо для успішних аудиторів притаманні принциповість, високі моральні принципи, вміння компетентно вирішувати складні аудиторські завдання.

5 крок Проаналізуй, яка професія із усього списку більше інших підходить тобі по всіх пунктах

6 крок Перевір результати та переконайся в правильності твоїх міркувань, детально обговори своє рішення з батьками, вчителями, психологом, профконсультантом та друзями.

7 крокВизнач основні практичні кроки до успіху!

Визначай:

як підвищити свою конкурентноздатність на ринку праці;

                                                                                                              -  у якому навчальному закладі ти зможеш одержати професійну освіту;

                                                                                                              як розвивати в собі професійно важливі якості;

                                                                                                             -  як можна отримати практичний досвід роботи з даної спеціальності.

Які фактори обумовлюють твій вибір професії та які можливі помилки?

Що впливає на вибір професії!?

На практиці виявляється, що особисті схильності враховуються в останню чергу, а от думка батьків впливає в першу чергу. Існує 8 факторів вибору професії (за Е.А. Климовим):

1 фактор - Позиція старших членів родини

Батьки, старші члени родини несуть пряму відповідальність за те, як складається твоє життя. Ця турбота поширюється й на питання вибору майбутньої професії.

2 фактор - Позиція товаришів, подруг

Дружні зв'язки у твоєму віці вже дуже міцні й можуть сильно впливати на вибір професії. Можна дати лише загальну пораду: правильним буде рішення, що відповідає твоїм інтересам і збігається з інтересами суспільства, у якому ти живеш.

3 фактор - Позиція вчителів, шкільних педагогів

Спостерігаючи за поведінкою, навчальною і позанавчальною активністю, досвідчений педагог знає багато такого про тебе, що приховано від непрофесійних очей і навіть від тебе.Дізнайся, прислухайся до порад та рекомендацій!

4 фактор - Особисті професійні плани

Мова йде про твої уявлення щодо етапів освоєння професії.

Виробництво:

Ти бажаєш якнайшвидше заробляти гроші, і при цьому мати професію, яка буде забезпечувати впевненість в завтрашньому дні?

Лише на виробництві можливо отримати професію всього за 3-6 місяців.

Якщо в подальшому ти вирішиш отримати вищу освіту без відриву від виробництва на заочному відділенні навчального закладу, ти маєш можливість розраховувати на додаткову відпустку, пов’язану з навчанням та інші пільги.

---
Професійно-технічний навчальний заклад:

       

  Перевага навчання - відпрацювання практичних навичок на виробництві протягом майже трьох чвертей навчання.

 На навчання може тривати від 10 місяців до 3 років відповідно базовій чи повній середній освіті.

По закінченню навчання ти швидко досягнеш високої продуктивності праці та високого заробітку. 

Фахівці стверджують, що для того щоб отримати найвищій розряд та найвищу заробітну плату потрібно в середньому 3 роки та значного бажання досягти професіоналізму.

 

                                                Технікум та коледж:

   Тебе приваблює диплом про вищу освіту але ти більше схильний до практичної роботи?

  Пройди навчання в технікумі і за 3-4 роки ти отримаєш базову вищу освіту, набудеш як практичні навички роботи на підприємстві,

так і фундаментальні знання з обраного професійного напрямку. 

Продовжити освіту ти можеш у профільному інституті, одразу вступив на другий-третій курс навчання.

 

Вищі навчальні заклади:

У разі проходження навчання у вищому навчальному закладі ти отримаєш ґрунтовні фундаментальні, теоретичні знання за обраним напрямком професійної діяльності.

Диплом спеціаліста ти отримаєш за 5-6 років та при успішному навчання можеш розраховувати на стипендію.

Для багатьох молодих спеціалістів, нажаль, заробітна плата є не дуже високою, досягнення найвищого рівня кваліфікації та оплати праці потребує значний час.

 

5 фактор - Здібності

Про своєрідність своїх здібностей треба судити не тільки по успіхах у навчанні, але й по досягненнях у найрізноманітніших видах діяльності. Наприклад, успішна робота лісника будується не лише на ґрунтовних знаннях з біології, хімії, фізики, кресленні та географії, та необхідно ще вміти добре орієнтуватися на місцевості, бути готовим к тривалому фізичному навантаженю, мати теслярські навички.

6 фактор - Рівень вимог на суспільне визнання

Плануючи свій трудовий шлях, дуже важливо подбати про реалістичність своїх вимог. Наскільки перспективне твоє працевлаштування пожежником при слабкій фізичній підготовці, математиком при відсутності здібностей до теоретичних наук чи пілотом винищувачів при скорочені військових програм.

7 фактор - Інформованість

Важливо подбати про те, щоб відомості, що здобуваються тобою, про ту або іншу професію не виявилися перекрученими, неповними, однобічними.

Використовуй різні інформаційні джерела:

 

  • наявні пропозиції служби зайнятості в працівниках та вимоги до претендентів;
  • інформацію від осіб, що вже працюють за професією;
  • довідники описів професій та професіограм;
  • офіційні статистичні бюлетні щодо стану ринку праці;
  • спеціальну літературу професійного характеру;
  • статті в засобах масової інформації та Internet.

8 фактор - Схильності

Схильності проявляються в улюблених заняттях, на яких витрачається більша частина вільного часу. Це - інтереси, підкріплені певними здібностями.

 

 

Рекомендації вчителям

щодо підвищення самооцінки у “важких” підлітків

1.Намагайтеся створити добрі стосунки у спілкуванні з підлітком, бо їх відсутність – це причина виникнення тривожності у дитини.

2.Поважайте індивідуалізм підлітка, бо його зневага веде до появи самотності дитини.

3.Стверджуйте загальнолюдські цінності – це стане на допомогу під час появи у підлітка думок про самотність або втрати друга (друзів).

4.Частіше нагадуйте “важким” підліткам про їхні позитивні якості – це допоможе уникнути в їхній свідомості закріплення негативних оцінок щодо них самих та                                                                          формування низької самооцінки.

5.Навчайте підлітка поважати свою гідність, розуміти свої вчинки, виховувати самоповагу, позитивне ставлення, розуміння, терплячість до оточуючих, їхніх оцінок щодо самого підлітка.

6.Сприяйте розвитку процесу самореалізації – активній праці самого підлітка щодо розвитку своєї особистості.

7.Створюйте умови щодо формування у підлітків інтересу до того, якими вони стануть у майбутньому – це могутній фактор саморозвитку “важкого” учня.

8.Допомагайте “важким” підліткам знайти свої життєві цілі – це зможе усунути багато проблем під час їхнього виховання.

 

Рекомендації

педагогам із забезпечення засобів впливу школи

на підлітка щодо поліпшення його поведінки

 

1.Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до навчання у слабких учнів:

–винагорода дітей за досить незначний прогрес під час навчальної діяльності, а не за досконалість в ній;

–активне заохочення в творчій діяльності, в спорті, в
різних шкільних заходах тощо.

2.Виховання теплих почуттів до школи у слабких учнів:

–дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах школи, наділивши їх певною часткою відповідальності.

3.Не присвоювати дітям ніяких ярликів, спиратися на заохочення, підтримку, а не на покарання:

–не бажано розділяти учнів (шляхом об’яв оцінок чи розподілу по групах), бо діти позбавляються необхідної мотивації;

–корисно знаходити сильні сторони слабких учнів і хвалити їх за те, що їм вдається.

4.В роботу школи включати більше елементів, що задо­вольняють соціальні інтереси підлітків:

–розширювати позашкільні форми діяльності підлітків;

–залучати їх до організації такої діяльності;

–прикладом, шляхом бесід виховувати у підлітків усвідомлення, прийняття шкільних цінностей та норм.

 

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом

 

«СНІД – класичний приклад голу,який людство забило у свої ворота»

                                  Принцеса  Анна

Щороку  1 грудня на всій земній кулі  відзначається Всесвітній день боротьби зі СНІДом.

Чи знаєте ви, що… 

Символічна червона стрічка 

19 травня, в день пам’яті померлих від СНІДу, мільйони людей у світі причеплять на груди невеличку червону стрічку - як символ усвідомлення важливості проблеми СНІДу.

Цей символічній знак створив у 1991 році художник Франк Мур.

Відтоді червона стрічка стала символом пам’яті  про ті мільйони людей, яких забрав СНІД, символом солідарності з тими, кого епідемія ВІЛ-СНІДу торкнулися особисто: з людьми, які живуть з ВІЛ, з їхніми батьками і друзями.

Червона стрічка – це також знак протесту проти неуцтва і дискримінації, що проявляється у суспільстві стосовно ВІЛ-позитивних людей. 

                                                                                              

 

Поради педагогам та батькам

Дитина і суспільні колізії

Сучасна молодь постійно перебуває у інформаційному просторі, у вирі соціальних та політичних подій. Але інколи інформація, яка потрапляє у ЗМІ про ті чи інші випадки суспільно-політичного життя стимулює молодь до прояву схожої поведінки.

Адже в молодому віці збільшується кількість негативних вчинків та зростає ймовірність невмотивованих вчинків. Вони часто вважають свою точку зору найправильнішою, висловлюють готовність боротися, протестувати, сперечатися і відстоювати свою думку будь-якими способами. Також, ми з вами стали свідками того, що молодь бере активну участь у масових заворушеннях. Сучасні підлітки та юнаки досить критичні у стосунках з дорослими, піддають сумніву їх поради, заперечують «застарілу» систему норм і традицій. Потреба участі у неконтрольованих ситуаціях пов’язана з сильним бажанням бути вільним і самостійним. Особливість молоді полягає і в тому, що вони шукають своє місце в суспільному житті, у них формуються життєві цінності, вони діють на основі свого суб’єктивного бачення речей і подій.

Тому педагоги та батьки повинні працювати над вдосконалення патріотично-громадянського виховання, плекання в студентах любові до нашої великої і такої розмаїтої України, бажання миру й щастя всім її громадянам, і що вкрай важливо, виховання толерантності та терпимості, здатності сприймати і приймати людину такою, якою вона є. Слід підкреслити, що будь-яка нестабільність не лише в родині, а й у суспільстві є загрозою для повноцінного розвитку дітей.

Як же діяти педагогові та батькам у нинішній та інших складних ситуаціях, коли треба захистити дитину від нас — дорослих? Я підготувала орієнтовну пам’ятку для педагогів та батьків, яку вони зможуть використовувати у своїй роботі та повсякденному житті.

Насамперед, педагогам та батькам потрібна МУДРІСТЬ, яка передбачає, зокрема, позитивне світосприйняття, розуміння законів природи і суспільства, виваженість у словах і вчинках, толерантність, уміння зрозуміти іншого, об’єктивність в оцінках, далекоглядність.

• Педагоги і батьки виконують місію носіїв життєвого оптимізму, гарантів безпеки і благополуччя дитини. Формують позитивне світосприйняття, необхідне для її повноцінного розвитку.

• Попри сумні і незбагненні події сьогодення та інші колізії життя створюють у навчальному закладі та вдома спокійну світлу атмосферу, сповнену позитивних життєствердних настроїв.

• Поводяться розважливо, гасять власні пристрасті.

• Вчатьучнів розглядати кожне явище в природі та суспільстві з різних боків і точок зору.

• Виховують повагу до інших людей, толерантність і терплячість до кожного, незалежно від того, чи подобається він, чи погоджується з тобою. Вчать засуджувати не людину, а недобрий вчинок, роблячи це без агресії. Самі в житті подають такий приклад.

• Формують дружні взаємини між учнями, згуртовують їх у спільних справах, не протиставляють одне одному, вчать радіти успіхові товариша.

• Запобігають виникненню конфліктів, вчасно помічаючи їх назрівання.

• Як би не кипіла душа болем, огидою, зневірою, не проявляють при учнях бурхливих емоцій. Не виправдовують насилля. Не ведуть дискусій, зокрема Й ПОЛІТИЧНИХ.

• Педагоги дотримуються нейтралітету, не нав’язують своїх особистих політичних та інших поглядів, і в жодному разі не протиставляють їх поглядам учням.

• Обмежують та пом’якшують негативну інформацію, що доходить до учнів. Але й не уникають розмови. Пояснюють спокійно, врівноважено, без агресивних ноток і тяжкого смутку (якщо події трагічні).